Projecten leerjaar 2

Seed Valley

De opdrachtgever van dit derde en laatste project is Seed Valley. Zij verwachten dat we één van de uitdagende omstandigheden voor de groei van planten op Mars uitkiezen en daarvoor een modificatie of oplossing bedenken waardoor er toch groenten geteeld kunnen worden. Deze oplossing moet getest worden op de effectiviteit, om te controleren of het echt werkt. De opdrachtgever verwacht een onderzoeksrapport te ontvangen met de resultaten, conclusies etc.

Klik op de knop 'Seed Valley | Planten op Mars' om onze uitvoering van het project te bekijken.

 

IBM, Reddingsrobot

IBM is de opdrachtgever voor het tweede project. Bij dit project moet een TJBot (bepaald soort robot) zo geprogrammeerd worden dat deze ingezet kan worden bij een zelfgekozen rampscenario. Hierbij maak je ook een overzicht van de eventuele aanpassingen die aan de TJBot gedaan moeten worden.

Klik op de knop 'IBM | Reddingsrobot' om onze uitvoering van het project te bekijken.

 

Artcadia

Stel je voor, je leeft in het jaar 2080. De stad, zoals je die in het begin van de 21e eeuw kende, bestaat niet meer. Hoe leven we met elkaar? Hoe ziet ons vervoer eruit? Hoe gaan we om met de ruimte, water en ons milieu? Er zijn nieuwe uitdagingen in de toekomststad Artcadia.

Klik op de knop 'Artcadia' om meer te weten te komen over deze opdracht, onze uitwerking en de wedstrijd die hieraan verbonden zit.


Vaardigheidstrainingen

De opdracht in deze vaardigheidstraining is het maken van een code waarmee je kan berekenen welk cijfer je moet halen om gemiddeld een 5.5 te staan.

Bij de vaardigheidstraining voor gebruik van de ontwerpcyclus moeten twee opdrachten gemaakt worden. Bij de eerste moet je een ei kunnen laten vallen zonder dat deze breekt. Bij de tweede moet je een helikoptertje van papier maken dat kan vliegen.

Klik op de knop 'Vaardigheidstraining' om de uitwerkingen en het proces van deze vaardigheidstrainingen te bekijken.